Τη στιγμή που η νέα διεθνής εκστρατεία «Return, Restore, Restart» μάχεται για την επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα στο «σπίτι» τους, στο
Μουσείο της Ακρόπολης, το Βρετανικό Μουσείο -για ακόμα μία φορά- φαίνεται να αγνοεί κάθε ελληνική προσπάθεια και αποφασίζει να τα αλλάξει θέση!.....
Έπειτα από 50 χρόνια, η διεύθυνση του μουσείου αποφάσισε να «χωρίσει» τα Μάρμαρα του Παρθενώνα και να τα μετακινήσει από την γκαλερί-αίθουσα Ντουβέν όπου τοποθετήθηκαν στην δεκαετία του 1960 στην γκαλερί Σάνσμπερι, στον εκθεσιακό χώρο που για να μπει κανείς πληρώνει εισιτήριο!
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα θα συμπεριληφθούν σε μία περιοδική έκθεση που έχει σαν θέμα το ανθρώπινο σώμα στην ελληνική γλυπτική, αν και είναι ξεκάθαρο ότι οι λόγοι που γίνεται αυτή η μετακίνηση είναι καθαρά οικονομικοί. Ενδεικτικά, για το 2013, τα Γλυπτά του Παρθενώνα έσπασαν κάθε ρεκόρ επισκεψιμότητας, προσελκύοντας 20% περισσότερους επισκέπτες σχετικά με το 2012, περίπου 6 εκατομμύρια επισκέπτες.
Στο πλαίσιο της επικείμενης περιοδικής έκθεσης, ο διευθυντής του μουσείου, Neil MacGregor έκανε λόγο για πολύ σημαντικά εκθέματα που σκοπεύει να δανειστεί από σημαντικά μουσεία του κόσμου. Ωστόσο απέφυγε να απαντήσει σε ερώτηση δημοσιογράφου για το αν το Βρετανικό μουσείο σκοπεύει να δανειστεί γλυπτά από το Μουσείο της Ακρόπολης ή από άλλα ελληνικά μουσεία. Η κίνηση αυτή χαρακτηρίστηκε από τα διεθνή Μέσα, ως μία πρόκληση του Βρετανικού Μουσείου στο ελληνικό δημόσιο αίσθημα. Η Guardian έγραψε χαρακτηριστικά: «Η έκθεση αναπόφευκτα θα αναστατώσει τους Έλληνες» ενώ η Telegraph, με αφορμή αυτή την μετακίνηση, επανέφερε όλο το θέμα με τις δηλώσεις του Τζορτζ Κλούνεϊ και του Μπιλ Μάρεϊ που είχαν ταχθεί ευθέως και δημοσίως υπέρ της επιστροφής των Μαρμάρων στην Ελλάδα.
Μουσείο της Ακρόπολης, το Βρετανικό Μουσείο -για ακόμα μία φορά- φαίνεται να αγνοεί κάθε ελληνική προσπάθεια και αποφασίζει να τα αλλάξει θέση!.....
Έπειτα από 50 χρόνια, η διεύθυνση του μουσείου αποφάσισε να «χωρίσει» τα Μάρμαρα του Παρθενώνα και να τα μετακινήσει από την γκαλερί-αίθουσα Ντουβέν όπου τοποθετήθηκαν στην δεκαετία του 1960 στην γκαλερί Σάνσμπερι, στον εκθεσιακό χώρο που για να μπει κανείς πληρώνει εισιτήριο!
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα θα συμπεριληφθούν σε μία περιοδική έκθεση που έχει σαν θέμα το ανθρώπινο σώμα στην ελληνική γλυπτική, αν και είναι ξεκάθαρο ότι οι λόγοι που γίνεται αυτή η μετακίνηση είναι καθαρά οικονομικοί. Ενδεικτικά, για το 2013, τα Γλυπτά του Παρθενώνα έσπασαν κάθε ρεκόρ επισκεψιμότητας, προσελκύοντας 20% περισσότερους επισκέπτες σχετικά με το 2012, περίπου 6 εκατομμύρια επισκέπτες.
Στο πλαίσιο της επικείμενης περιοδικής έκθεσης, ο διευθυντής του μουσείου, Neil MacGregor έκανε λόγο για πολύ σημαντικά εκθέματα που σκοπεύει να δανειστεί από σημαντικά μουσεία του κόσμου. Ωστόσο απέφυγε να απαντήσει σε ερώτηση δημοσιογράφου για το αν το Βρετανικό μουσείο σκοπεύει να δανειστεί γλυπτά από το Μουσείο της Ακρόπολης ή από άλλα ελληνικά μουσεία. Η κίνηση αυτή χαρακτηρίστηκε από τα διεθνή Μέσα, ως μία πρόκληση του Βρετανικού Μουσείου στο ελληνικό δημόσιο αίσθημα. Η Guardian έγραψε χαρακτηριστικά: «Η έκθεση αναπόφευκτα θα αναστατώσει τους Έλληνες» ενώ η Telegraph, με αφορμή αυτή την μετακίνηση, επανέφερε όλο το θέμα με τις δηλώσεις του Τζορτζ Κλούνεϊ και του Μπιλ Μάρεϊ που είχαν ταχθεί ευθέως και δημοσίως υπέρ της επιστροφής των Μαρμάρων στην Ελλάδα.