Το μεγάλο έργο που θα αλλάξει άρδην τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας προανήγγειλε το υπουργείο Υποδομών το οποίο αναζητά τους απαραίτητους πόρους προκειμένου να ξεκινήσει η δημοπράτηση της Γραμμής 4 του Μετρό, το οποίο σε πρώτη φάση θα συνδέει το .....νοσοκομείο του Ευαγγελισμού με το Άλσος Βεϊκου στο Γαλάτσι.
Οι μελέτες για το έργο είναι ήδη έτοιμες όπως ανέφερε στην επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής ο υπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, ενώ πρόθεση του υπουργείου είναι να ξεκινήσουν τα έργα μέσα στο 2014. Το έργο αναμένεται να αλλάξει τις μετακινήσεις μέσα στο πολεοδομικό συγκρότημα καθώς θα διαπερνά πυκνοκατοικημένες περιοχές που αντιμετωπίζουν χρόνια κυκλοφοριακά προβλήματα (Κυψέλη, Γαλάτσι) ενώ θα είναι χαραγμένη έτσι ώστε να ενισχύσει τη διασυνδεσιμότητα των γραμμών για την ευκολότερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και την αποσυμφόρηση του Συντάγματος που λειτουργεί ως κόμβος μεταξύ της γραμμής 2 και 3.
Στην πρώτη φάση η γραμμή 4 θα ενώνει το σταθμό του Ευαγγελισμού (γραμμή 3) με το Άλσος Βεϊκου και θα περνά από το Κολωνάκι, το Πανεπιστήμιο (γραμμή 2), τα Εξάρχεια , την Λ. Αλεξάνδρας, τα Δικαστήρια, την Κυψέλη και το Γαλάτσι.
Στη δεύτερη φάση η γραμμή θα επεκταθεί με δύο διακλαδώσεις με την πρώτη να καλύπτει το Παγκράτι, τον Βύρωνα και τον Υμμητό και θα καταλήγει στα Αστυνομικά της Ηλιούπολης. Η δεύτερη θα συνεχίζει προς την Καισαριανή, τα Άνω Ιλίσια, του Ζωγράφου, την Κατεχάκη (γραμμή 3) και από εκεί θα ανεβαίνει προς τον Φάρο Ψυχικού, τη Φιλοθέη, τα Σίδερα Χαλανδρίου, το Ολυμπιακό Στάδιο και θα συναντά τον προαστιακό σιδηρόδρομο στη Λεωφόρο Κηφισίας.
Στην τρίτη φάση του έργου η γραμμή αναμένεται να φτάσει μέχρι το σταθμό του ΗΣΑΠ στο Μαρούσι και από εκεί στην Εθνική Οδό δια μέσου της Πεύκης και της Λυκόβρυσης. Επιπλέον σχεδιάζεται επέκταση της γραμμής προς τον Περισσό για να υπάρχει ανταπόκριση με τον ομώνυμο σταθμό του ΗΣΑΠ.
Το βασικό πρόβλημα του υπουργείου Μεταφορών είναι φυσικά οι αναγκαίοι πόροι που υπολογίζονται στα 900 εκατομμύρια ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) προτίθεται να συγχρηματοδοτήσει το έργο σε ποσοστό 50%, αλλά θα πρέπει να βρεθεί και το υπόλοιπο ποσό με το υπουργείο Υποδομών να αναζητά κονδύλια από το ΕΣΠΑ δεδομένου ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμοι εθνικοί πόροι.
Ο κ. Χρυσοχοϊδης, μιλώντας στην επιτροπή ΔΕΚΟ σημείωσε πως το υπουργείο αναζητά τους εν λόγω πόρους μέσω του ΕΣΠΑ ελλείψιε εθνικών πόρων ενώ σημείωσε πως σύντομα θα ξεκινήσει η μελέτη της επέκτασης του Μετρό προς τη Γλυφάδα, με προϋπολογισμό 250 εκατ. ευρώ, έργο που το χαρακτήρισε «πολύ εύκολο κατασκευαστικά».
Σε εξέλιξη βρίσκεται η μελέτη της επέκτασης του Μετρό από το Περιστέρι προς το Ίλιον, η δημοπράτηση της οποίας θα είναι έτοιμη σε περίπου έξι μήνες.
Ο υπουργός Υποδομών αναφέρθηκε και στο Τραμ και στη σύνδεση του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας με το Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά, χαρακτηρίζοντάς το «ωριμότατο», ενώ πρόσθεσε ότι η μελέτη θα χρηματοδοτηθεί άμεσα.