«Το χρυσόμαλλο δέρας, δεν είναι μύθος», γράφει το δημοσίευμαΝοέμβριος 29, 2014.
Ο ελληνικός μύθος, για το ταξίδι των Αργοναυτών, με επικεφαλής τον Ιάσωνα στην Κολχίδα για το Χρυσόμαλλο Δέρας, ήταν μια πραγματικότητα αφού υπάρχουν ιστορικά στοιχεία.
Αυτό αναφέρει σε άρθρο του το επιστημονικό περιοδικό «Quaternary International».
Γεωλόγοι από την Τιφλίδα του κρατικού πανεπιστημίου διαπίστωσαν ότι στην ορεινή περιοχή του Σβανέτι- Сванетия,, που βρίσκεται στη βορειοδυτική Γεωργία, υπάρχει, πραγματικά, μια χώρα πλούσια σε ...
χρυσό, όπως περιγράφει ο μύθος.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι άνθρωποι της Κολχίδας, κατά τον Κ΄ ως τον ΣΤ΄αιώνα π.Χ. ο χρυσός εξορύσσονταν χρησιμοποιώντας δέρμα προβάτων (Κώας) και αυτό ήταν το μυστικό που γνώριζαν οι Έλληνες ναυτικοί, ότι από το Κώας έβγαινε χρυσάφι.
Το δέρας- κώας, σύμφωνα με τον αρχαίο ελληνικό μύθο, ήταν ένα χρυσό δέρμα προβάτου. Με το πρόβατο αυτό ο Φρίξος και η Έλλη τα παιδιά του βασιλιά Αθάμα από τον Ορχομενό, αφού το καβάλησαν, προσπάθησαν να αποφύγουν τις διώξεις στην Ελλάδα και πήγαν στην Κολχίδα. Εκεί το ζώο θυσιάστηκε και το δέρμα του έγινε χρυσοφόρο.
Το άρθρο σημειώνει ότι η τεχνική της παραγωγής χρυσού με εμβάπτιση δερμάτων από πρόβατα σε ποτάμια για την εξόρυξη χρυσού, εξακολουθεί να χρησιμοποιείται σε όλον τον κόσμο.
Οι Έλληνες στην Κολχίδα είναι ιστορικά γνωστό ότι υπήρχαν από τον ΣΤ΄ αιώνα π.Χ., καθώς είχαν δημιουργήσει πλήθος αποικιών σε όλον τον Εύξεινο Πόντο.
Η σχέση μεταξύ του Καυκάσου και των αρχαίων Ελλήνων έχει αποδειχθεί επιστημονικά από το 1984, όταν ο Βρετανός εξερευνητής Tim Severin με το κατασκευασμένο σε ελληνικά πρότυπα σκάφος του, έκανε το ταξίδι δύο μηνών από την Ιωλκό προς την ακτή της Γεωργίας, μέσω του Αιγαίου και της Μαύρης Θάλασσας, γράφει το ρωσικό δημοσίευμα.
Σχετικό: Η ονομασία Καλλικῶς προέρχεται σαφώς από την αναφορά που κάνει το ‘Μέγα Ετυμολογικόν’ για τον ποταμό Εχείδωρο ή Εχέδωρο: «Ποταμός Μακεδονίας, ό πρότερος Ἠδωνόςκαλούμενος · ό ἔχων (φησί) δῶρα χρυσοῦ γάρ καταφέρων ψήγματα, οἰ ἐγχώριοι ἀρύονται, δέρματα αἰγῶν κείραντες και καθιέντες εἰς τό ὓδωρ».5
mikres-ekdoseis- Γιῶργος Ἐχέδωρος
πηγη