Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2013

Μηχανή με τη μισή κατανάλωση

S
Την τεχνογνωσία του περασμένου αιώνα επιχειρεί να αξιοποιήσει ο αμερικανικός στρατός για να μειώσει την κατανάλωση καυσίμων σε ...
διάφορα οχήματά του.

Μία μικρή μηχανή: η Achates επιδεικνύει τα κύρια μέλη της τεχνολογίας της με αυτό τον μονοκύλινδρο κινητήρα

Ο κινητήρας Jumo, που κατασκεύαζε η γερμανική εταιρεία αεροσκαφών Junkers τη δεκαετία του '30, ήταν μία ιδιαίτερα ενεργοβόρα και ρυπογόνα μηχανή. Ηταν όμως ο πιο αποδοτικός κινητήρας της εποχής εκείνης. Η Achates Power, μια εταιρεία από το Σαν Ντιέγκο της Καλιφόρνιας, τροποποίησε το σχεδιασμό της με σκοπό την εξοικονόμηση εκπομπών και κατανάλωσης. Οι δοκιμές της Achates Power σε έναν μικρό μονοκύλινδρο κινητήρα, σε συνεργασία με την AVL Powertrain Engineering, έπεισαν τον αμερικανικό στρατό να χρηματοδοτήσει με 5 εκατ. δολάρια την κατασκευή μεγαλύτερου κινητήρα.
Ο στρατός επέλεξε την Achates επειδή η εταιρεία απέδειξε πως μπορεί να κατασκευάσει μία μηχανή μικρότερη και πιο οικονομική, με τη δυνατότητα, μάλιστα, να καταναλώνει διαφόρων ειδών καύσιμα. Οι κατασκευαστές υποστηρίζουν ότι ο κινητήρας θα είναι κατάλληλος και για επιβατικά οχήματα και υπόσχονται να μειώσουν την κατανάλωση ντίζελ κατά 20%. Επειδή οι ντίζελ κινητήρες είναι ούτως ή άλλως οικονομικότεροι, αυτή η βελτίωση μπορεί να επιτύχει τελική διαφορά 50% στην κατανάλωση σε σύγκριση με τους σημερινούς βενζινοκινητήρες, δηλώνει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ντέιβιντ Τζόνσον. Εξηγεί δε πως η μηχανή θα κοστίζει 10% λιγότερο από έναν κινητήρα ντίζελ, κλείνοντας έτσι ακόμα περισσότερο την ψαλίδα στις τιμές μηχανών ντίζελ και βενζίνης - αφού το ντίζελ μπορεί να αυξήσει την τιμή ενός αυτοκινήτου κατά 1.000 ευρώ ή και περισσότερο.
Καινοτομία
Στον βασικό σχεδιασμό της Junkers συναντάμε μία ασυνήθιστη διαρρύθμιση. Σε έναν παραδοσιακό κινητήρα, ένα έμβολο κινείται μέσα σε έναν κύλινδρο, συμπιέζοντας καύσιμο και αέρα πάνω σε μία κυλινδροκεφαλή. Στο μοντέλο της Junkers τοποθετούνται δύο έμβολα στον ίδιο κύλινδρο και αφαιρείται η κυλινδροκεφαλή. Ετσι, τα δύο έμβολα συμπιέζουν το καύσιμο και τον αέρα ανάμεσά τους και έπειτα κινούνται σε αντίθετες κατευθύνσεις όταν το καύσιμο καεί.
Με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, η Achates έχει κάνει δεκάδες αλλαγές στον αρχικό σχεδιασμό του κινητήρα. Μεταξύ άλλων, η αλλαγή του σχήματος του θαλάμου καύσης και η βελτίωση του ψεκασμού των καυσίμων.
Print Friendly and PDF

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Προσθέστε το σχόλιό σας!!! Πείτε μας ότι θέλετε!

Σκάστε τις φούσκες!