Μέχρι τα τέλη του 2015 θα μεταδοθούν παραδόσεις για συνολικά 7.371 μαθήματα.
«Ετοιμοι; Πάμε!». Το έναυσμα που δίνουν αυτές τις ημέρες οι καθηγητές στους κάμεραμεν για να αρχίσουν τη μαγνητοσκόπηση του μαθήματός τους, είναι το πρώτο βήμα ώστε το πανεπιστήμιο να ανοίξει ένα.... μεγάλο παράθυρο στην κοινωνία και το πλατύ κοινό. Πλέον, στην Ελλάδα η συντριπτική πλειονότητα των πανεπιστημίων και ΤΕΙ συμμετέχει στο πρόγραμμα των ανοιχτών ψηφιακών μαθημάτων, που θα προσφέρονται δωρεάν μέσω Διαδικτύου. Ο καθένας μπορεί να μάθει, για παράδειγμα, για την ιστορία των πόλεων από την αρχαιότητα έως σήμερα, για τη διαμόρφωση των διεθνών οικονομικών σχέσεων, για τη Γαλλική Λογοτεχνία στον Μεσαίωνα, έως τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα της βιολογίας και της ιατρικής. Η ανάπτυξη ψηφιακών μαθημάτων αποτελεί διεθνή τάση, που αναπτύσσεται αλματωδώς την τελευταία δεκαετία στα πανεπιστήμια της Δύσης.
Ειδικότερα, με βάση τα στοιχεία της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Επιχειρησιακού Προγράμματος Εκπαίδευσης και Διά Βίου Μάθησης του υπ. Παιδείας, τα ελληνικά Πανεπιστήμια και ΤΕΙ έχουν δηλώσει ότι θα προσφέρουν ψηφιακά σταδιακά μέχρι τα τέλη του 2015 παραδόσεις διδασκόντων τους για συνολικά 7.371 μαθήματα. Πιο συγκεκριμένα, στο πρόγραμμα συμμετέχουν 19 πανεπιστήμια, τα οποία θα μαγνητοπήσουν 5.391 μαθήματα καθηγητών τους, ελεύθερα προς το κοινό. Ο αριθμός των μαθημάτων ανά πανεπιστήμιο αντιστοιχεί στο μέγεθος του ιδρύματος. Ετσι, πρώτο όλων είναι το Αριστοτέλειο Θεσσαλονίκης με 1.082 προσφερόμενα μαθήματα, ενώ ακολουθεί το Παν. Αθηνών με 791 μαθήματα. Τα λιγότερα μαθήματα θα προσφέρει το Παν. Δυτικής Μακεδονίας.
Στο... παιχνίδι μπήκαν δυνατά και τα τεχνολογικά ιδρύματα της χώρας. Συνολικά 10 ΤΕΙ θα προσφέρουν στο Διαδίκτυο 1.980 μαθήματα διδασκόντων τους έως το 2015. Εξ αυτών τα περισσότερα πρόκειται να δημιουργήσει το ΤΕΙ Αθηνών (440 ψηφιακά μαθήματα) και τα λιγότερα (67) η Ανωτάτη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης.
Ηδη, σε διάφορα πανεπιστήμια και ΤΕΙ έχουν αρχίσει να μαγνητοσκοπούνται οι παραδόσεις διδασκόντων και να αναρτώνται σε διαδικτυακή πλατφόρμα. Βέβαια, μετά το τέλος του εαρινού εξαμήνου στα ΑΕΙ θα ακολουθήσει η επεξεργασία του υλικού αυτού, με αποτέλεσμα το μεγάλο «κύμα» αναρτήσεων ψηφιακών μαθημάτων να αναμένεται από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος.
«Ετοιμοι; Πάμε!». Το έναυσμα που δίνουν αυτές τις ημέρες οι καθηγητές στους κάμεραμεν για να αρχίσουν τη μαγνητοσκόπηση του μαθήματός τους, είναι το πρώτο βήμα ώστε το πανεπιστήμιο να ανοίξει ένα.... μεγάλο παράθυρο στην κοινωνία και το πλατύ κοινό. Πλέον, στην Ελλάδα η συντριπτική πλειονότητα των πανεπιστημίων και ΤΕΙ συμμετέχει στο πρόγραμμα των ανοιχτών ψηφιακών μαθημάτων, που θα προσφέρονται δωρεάν μέσω Διαδικτύου. Ο καθένας μπορεί να μάθει, για παράδειγμα, για την ιστορία των πόλεων από την αρχαιότητα έως σήμερα, για τη διαμόρφωση των διεθνών οικονομικών σχέσεων, για τη Γαλλική Λογοτεχνία στον Μεσαίωνα, έως τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα της βιολογίας και της ιατρικής. Η ανάπτυξη ψηφιακών μαθημάτων αποτελεί διεθνή τάση, που αναπτύσσεται αλματωδώς την τελευταία δεκαετία στα πανεπιστήμια της Δύσης.
Ειδικότερα, με βάση τα στοιχεία της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Επιχειρησιακού Προγράμματος Εκπαίδευσης και Διά Βίου Μάθησης του υπ. Παιδείας, τα ελληνικά Πανεπιστήμια και ΤΕΙ έχουν δηλώσει ότι θα προσφέρουν ψηφιακά σταδιακά μέχρι τα τέλη του 2015 παραδόσεις διδασκόντων τους για συνολικά 7.371 μαθήματα. Πιο συγκεκριμένα, στο πρόγραμμα συμμετέχουν 19 πανεπιστήμια, τα οποία θα μαγνητοπήσουν 5.391 μαθήματα καθηγητών τους, ελεύθερα προς το κοινό. Ο αριθμός των μαθημάτων ανά πανεπιστήμιο αντιστοιχεί στο μέγεθος του ιδρύματος. Ετσι, πρώτο όλων είναι το Αριστοτέλειο Θεσσαλονίκης με 1.082 προσφερόμενα μαθήματα, ενώ ακολουθεί το Παν. Αθηνών με 791 μαθήματα. Τα λιγότερα μαθήματα θα προσφέρει το Παν. Δυτικής Μακεδονίας.
Στο... παιχνίδι μπήκαν δυνατά και τα τεχνολογικά ιδρύματα της χώρας. Συνολικά 10 ΤΕΙ θα προσφέρουν στο Διαδίκτυο 1.980 μαθήματα διδασκόντων τους έως το 2015. Εξ αυτών τα περισσότερα πρόκειται να δημιουργήσει το ΤΕΙ Αθηνών (440 ψηφιακά μαθήματα) και τα λιγότερα (67) η Ανωτάτη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης.
Ηδη, σε διάφορα πανεπιστήμια και ΤΕΙ έχουν αρχίσει να μαγνητοσκοπούνται οι παραδόσεις διδασκόντων και να αναρτώνται σε διαδικτυακή πλατφόρμα. Βέβαια, μετά το τέλος του εαρινού εξαμήνου στα ΑΕΙ θα ακολουθήσει η επεξεργασία του υλικού αυτού, με αποτέλεσμα το μεγάλο «κύμα» αναρτήσεων ψηφιακών μαθημάτων να αναμένεται από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος.