Με λαμπρότητα εορτάζει και εφέτος η
Ιερά Σύνοδος την Ιερή μνήμη του μεγάλου Αποστόλου των Εθνών Παύλου,
ιδρυτή της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Το πρωί ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος τέλεσε το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας στον Πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό Αγίου Παύλου οδού Ψαρών, ενώ συλλειτούργησαν οι Μητροπολίτες Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Κοσμάς, Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως κ. Ιερεμίας, Λευκάδος κ. Θεόφιλος και ο Επίσκοπος Διαυλείας κ. Γαβριήλ, Αρχιγραμματέας της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Στην ομιλία του ο Μητροπολίτης Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως αναφέρθηκε στη ζωή και στο έργο του Αποστόλου Παύλου επισημαίνοντας πως "το κήρυγμα του, όπως φαίνεται από τις περιοδείες του, είχε δύο τύπους, ανάλογα με το ακροατήριό του. Ο ένας τύπος του κηρύγματός του ήταν για ειδωλολατρικό ακροατήριο και ο άλλος τύπος ήταν για ιουδαϊκό ακροατήριο. Και στα δύο όμως κηρύγματά του κέντρο είχε τον Χριστό και δεν ντρεπόταν για το κήρυγμά του".
Σε άλλο σημείο της ομιλίας του ο Μητροπολίτης Γόρτυνος αναφέρει "δεν ήταν άνετες οι περιοδείες του Αποστόλου Παύλου για το κήρυγμα. Αλλά αυτό το κήρυγμά του, το πορευόμενο δια τόσων δυσκολιών, ευλογείτο από τον Θεό, γιατί ήταν ορθό και σωστό κήρυγμα. Είναι παρατηρημένο, άλλωστε, από την Παλαιά Διαθήκη και από όλη την εκκλησιαστική ιστορία ότι το ορθό κήρυγμα δεν πορεύεται με άνεση, αλλά διώκεται".
Παρουσίασε ο Μητροπολίτης Γόρτυνος τον Απόστολο Παύλο ως οικουμενιστή, "ορθόδοξο οικουμενιστή και πρότυπο για μας, για να κηρύττουμε και εμείς έναν οικουμενισμό σαν τον δικό του" και υπογράμμισε ο Μητροπολίτης πως "τότε ήταν Εθνικοί και Ιουδαίοι. Ο Απόστολος Παύλος πήγαινε και στους δύο και μάλιστα στους λατρευτικούς τους τόπους και κήρυττε καθαρά την αλήθεια. Την αλήθεια ότι την λύτρωση που ζητούν θα την βρουν μόνο στον Εσταυρωμένο και Αναστάντα Χριστό. Θα την βρουν μόνο στις Εκκλησίες που αυτός και οι άλλοι Απόστολοι ιδρύουν, δηλαδή στην Ορθόδοξη Εκκλησία. Ο Απόστολος Παύλος είχε την χαρά ότι κήρυξε το σωστό Ευαγγέλιο χωρίς να το νοθεύσει και να το παραλλάξει ή και να το αποκρύψει. Γι' αυτό και ευλογήθηκε πλούσια από το Θεό. Έγινε ο Απόστολος των Εθνών. Αυτός πραγματικά ένωσε Ανατολή και Δύση. Αυτόν τον Οικουμενισμό δέχεται η Ορθόδοξη Εκκλησία μας και για έναν τέτοιο Οικουμενισμό προσευχόμαστε στην Θεία μας λατρεία λέγοντας "υπέρ της των πάντων ενώσεως". Τα άλλου είδους οικουμενιστικά κινήματα, το να προσεγγίζουμε δηλαδή τους αιρετικούς παπικούς και τους άλλους οπαδούς των έξω από την Ορθόδοξη πίστη μας θρησκευμάτων, χωρίς να τους λέμε καθαρά ότι είναι αιρετικοί και πλανεμένοι, αλλά αντίθετα και να τους αγκαλιάζουμε με περισσή αγάπη και να συμπροσευχόμαστε μαζί τους και μάλιστα να τους λέμε και "αγιωτάτους", δεν δημιουργούν ενότητα, αλλά διχασμό και ταραχή στον οίκο μας. Τον Οίκο μας, ο οποίος είναι η Εκκλησία του Ζώντος Θεού".
Το απόγευμα στον Ιερό Βράχο του Αρείου πάγου σε ανάμνηση του κηρύγματος του Αποστόλου Παύλου, θα τελεσθεί Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός, χοροστατούντος του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.
Στον Εσπερινό θα ομιλήσει ο Μητροπολίτης Θερμοπυλών κ. Ιωάννης, Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Κοιμήσεως Θεοτόκου Πεντέλης.
Πηγή
Το πρωί ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος τέλεσε το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας στον Πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό Αγίου Παύλου οδού Ψαρών, ενώ συλλειτούργησαν οι Μητροπολίτες Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Κοσμάς, Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως κ. Ιερεμίας, Λευκάδος κ. Θεόφιλος και ο Επίσκοπος Διαυλείας κ. Γαβριήλ, Αρχιγραμματέας της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Στην ομιλία του ο Μητροπολίτης Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως αναφέρθηκε στη ζωή και στο έργο του Αποστόλου Παύλου επισημαίνοντας πως "το κήρυγμα του, όπως φαίνεται από τις περιοδείες του, είχε δύο τύπους, ανάλογα με το ακροατήριό του. Ο ένας τύπος του κηρύγματός του ήταν για ειδωλολατρικό ακροατήριο και ο άλλος τύπος ήταν για ιουδαϊκό ακροατήριο. Και στα δύο όμως κηρύγματά του κέντρο είχε τον Χριστό και δεν ντρεπόταν για το κήρυγμά του".
Σε άλλο σημείο της ομιλίας του ο Μητροπολίτης Γόρτυνος αναφέρει "δεν ήταν άνετες οι περιοδείες του Αποστόλου Παύλου για το κήρυγμα. Αλλά αυτό το κήρυγμά του, το πορευόμενο δια τόσων δυσκολιών, ευλογείτο από τον Θεό, γιατί ήταν ορθό και σωστό κήρυγμα. Είναι παρατηρημένο, άλλωστε, από την Παλαιά Διαθήκη και από όλη την εκκλησιαστική ιστορία ότι το ορθό κήρυγμα δεν πορεύεται με άνεση, αλλά διώκεται".
Παρουσίασε ο Μητροπολίτης Γόρτυνος τον Απόστολο Παύλο ως οικουμενιστή, "ορθόδοξο οικουμενιστή και πρότυπο για μας, για να κηρύττουμε και εμείς έναν οικουμενισμό σαν τον δικό του" και υπογράμμισε ο Μητροπολίτης πως "τότε ήταν Εθνικοί και Ιουδαίοι. Ο Απόστολος Παύλος πήγαινε και στους δύο και μάλιστα στους λατρευτικούς τους τόπους και κήρυττε καθαρά την αλήθεια. Την αλήθεια ότι την λύτρωση που ζητούν θα την βρουν μόνο στον Εσταυρωμένο και Αναστάντα Χριστό. Θα την βρουν μόνο στις Εκκλησίες που αυτός και οι άλλοι Απόστολοι ιδρύουν, δηλαδή στην Ορθόδοξη Εκκλησία. Ο Απόστολος Παύλος είχε την χαρά ότι κήρυξε το σωστό Ευαγγέλιο χωρίς να το νοθεύσει και να το παραλλάξει ή και να το αποκρύψει. Γι' αυτό και ευλογήθηκε πλούσια από το Θεό. Έγινε ο Απόστολος των Εθνών. Αυτός πραγματικά ένωσε Ανατολή και Δύση. Αυτόν τον Οικουμενισμό δέχεται η Ορθόδοξη Εκκλησία μας και για έναν τέτοιο Οικουμενισμό προσευχόμαστε στην Θεία μας λατρεία λέγοντας "υπέρ της των πάντων ενώσεως". Τα άλλου είδους οικουμενιστικά κινήματα, το να προσεγγίζουμε δηλαδή τους αιρετικούς παπικούς και τους άλλους οπαδούς των έξω από την Ορθόδοξη πίστη μας θρησκευμάτων, χωρίς να τους λέμε καθαρά ότι είναι αιρετικοί και πλανεμένοι, αλλά αντίθετα και να τους αγκαλιάζουμε με περισσή αγάπη και να συμπροσευχόμαστε μαζί τους και μάλιστα να τους λέμε και "αγιωτάτους", δεν δημιουργούν ενότητα, αλλά διχασμό και ταραχή στον οίκο μας. Τον Οίκο μας, ο οποίος είναι η Εκκλησία του Ζώντος Θεού".
Το απόγευμα στον Ιερό Βράχο του Αρείου πάγου σε ανάμνηση του κηρύγματος του Αποστόλου Παύλου, θα τελεσθεί Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός, χοροστατούντος του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.
Στον Εσπερινό θα ομιλήσει ο Μητροπολίτης Θερμοπυλών κ. Ιωάννης, Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Κοιμήσεως Θεοτόκου Πεντέλης.
Πηγή