Έξι λεωφορεία χωρίς οδηγό θα κυκλοφορήσουν σύντομα στα Τρίκαλα Θεσσαλίας, ενώ στόχος του υπουργείου Μεταφορών είναι τα αυτοματοποιημένα οχήματα να κυκλοφορήσουν και στην Αθήνα.
Τα συστήματα αυτά, όπως σημείωσε ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος κατά τη διάρκεια ημερίδας με θέμα το νομικό πλαίσιο της ΕΕ για την πιστοποίηση των αυτοματοποιημένων οχημάτων στις αστικές περιοχές, μπορούν να εξυπηρετήσουν ιστορικά κέντρα πόλεων και να τα αποσυμφορήσουν εφόσον συνδυαστούν με υπάρχουσες δομές μεταφορών, υπό το πρίσμα -πάντα- της οδικής ασφάλειας.
Τα Τρίκαλα είναι η πρώτη από τις πέντε ευρωπαϊκές πόλεις στις οποίες θα δοκιμαστούν πιλοτικά για έξι μήνες τα αυτοματοποιημένα λεωφορεία χωρίς οδηγό στο πλαίσιο του προγράμματος CityMobil2.
Η εμφάνιση των οχημάτων αυτών στην πόλη των Τρικάλων αναμένεται στις αρχές του 2015.
Τα λεωφορεία θα είναι δυναμικότητας τεσσάρων, δώδεκα ή 15 επιβατών, θα λειτουργούν με αισθητήρες, θα κινούνται κανονικά στο δρόμο και όχι σε ράγες με ταχύτητες έως 20 χιλιόμετρα την ώρα και θα μπορούν να διασχίζουν με ασφάλεια διαδρομές με διασταυρώσεις και πεζούς.
Όσον αφορά στα Τρίκαλα, η διαδρομή του λεωφορείου, όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της αναπτυξιακής δημοτικής εταιρίας, e-trikala, Οδ. Ράπτης θα ξεκινάει από την οδό Βουλής, θα συνεχίζει την Καραϊσκάκη, θα φθάνει στην οδό Πλουτάρχου, ενώ στην επιστροφή θα στρίβει για τη λεωφόρο Ερμού περνώντας μπροστά από την κεντρική πλατεία Ηρώων Πολυτεχνείου και ύστερα από μία ακόμη παράκαμψη θα επιστρέφει στην αφετηρία.
—Το έργο CityMobil2
Η παρουσίαση του προγράμματος CityMobil2 έγινε χθες (Δευτέρα 5 Μαΐου) στο ξενοδοχείο Electra Palace (Νικοδήμου 18-20, Πλάκα, Αθήνα) στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής συνάντησης στελεχών των Ευρωπαϊκών Υπουργείων Μεταφορών με στόχο την διερεύνηση των νομοθετικών δυνατοτήτων κυκλοφορίας αυτοματοποιημένων οχημάτων μέσων μαζικής μεταφοράς – ΧΩΡΙΣ ΟΔΗΓΟ – σε αστικό περιβάλλον.
Τη συνάντηση διοργάνωσαν η Ελληνική Προεδρία της Ε.Ε., το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, η Περιφέρεια Θεσσαλίας, ο Δήμος Τρικκαίων και το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ) του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.
Το έργο CityMobil2 επικεντρώνεται στην προώθηση των απαιτούμενων νομοθετικών και κανονιστικών ρυθμίσεων που θα επιτρέψουν την μελλοντική κυκλοφορία τέτοιων οχημάτων στους Ευρωπαϊκούς δρόμους.
Οι χώρες που συμμετέχουν στην πιλοτική εφαρμογή του έργου CityMobil2 είναι η Ελλάδα (Τρίκαλα), Ιταλία (Μιλάνο), Ισπανία (Λεόν), Γαλλία (Λα Ροσέλ) και Φινλανδία (Βαντάα).
Πηγή
Τα συστήματα αυτά, όπως σημείωσε ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος κατά τη διάρκεια ημερίδας με θέμα το νομικό πλαίσιο της ΕΕ για την πιστοποίηση των αυτοματοποιημένων οχημάτων στις αστικές περιοχές, μπορούν να εξυπηρετήσουν ιστορικά κέντρα πόλεων και να τα αποσυμφορήσουν εφόσον συνδυαστούν με υπάρχουσες δομές μεταφορών, υπό το πρίσμα -πάντα- της οδικής ασφάλειας.
Τα Τρίκαλα είναι η πρώτη από τις πέντε ευρωπαϊκές πόλεις στις οποίες θα δοκιμαστούν πιλοτικά για έξι μήνες τα αυτοματοποιημένα λεωφορεία χωρίς οδηγό στο πλαίσιο του προγράμματος CityMobil2.
Η εμφάνιση των οχημάτων αυτών στην πόλη των Τρικάλων αναμένεται στις αρχές του 2015.
Τα λεωφορεία θα είναι δυναμικότητας τεσσάρων, δώδεκα ή 15 επιβατών, θα λειτουργούν με αισθητήρες, θα κινούνται κανονικά στο δρόμο και όχι σε ράγες με ταχύτητες έως 20 χιλιόμετρα την ώρα και θα μπορούν να διασχίζουν με ασφάλεια διαδρομές με διασταυρώσεις και πεζούς.
Όσον αφορά στα Τρίκαλα, η διαδρομή του λεωφορείου, όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της αναπτυξιακής δημοτικής εταιρίας, e-trikala, Οδ. Ράπτης θα ξεκινάει από την οδό Βουλής, θα συνεχίζει την Καραϊσκάκη, θα φθάνει στην οδό Πλουτάρχου, ενώ στην επιστροφή θα στρίβει για τη λεωφόρο Ερμού περνώντας μπροστά από την κεντρική πλατεία Ηρώων Πολυτεχνείου και ύστερα από μία ακόμη παράκαμψη θα επιστρέφει στην αφετηρία.
—Το έργο CityMobil2
Η παρουσίαση του προγράμματος CityMobil2 έγινε χθες (Δευτέρα 5 Μαΐου) στο ξενοδοχείο Electra Palace (Νικοδήμου 18-20, Πλάκα, Αθήνα) στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής συνάντησης στελεχών των Ευρωπαϊκών Υπουργείων Μεταφορών με στόχο την διερεύνηση των νομοθετικών δυνατοτήτων κυκλοφορίας αυτοματοποιημένων οχημάτων μέσων μαζικής μεταφοράς – ΧΩΡΙΣ ΟΔΗΓΟ – σε αστικό περιβάλλον.
Τη συνάντηση διοργάνωσαν η Ελληνική Προεδρία της Ε.Ε., το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, η Περιφέρεια Θεσσαλίας, ο Δήμος Τρικκαίων και το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ) του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.
Το έργο CityMobil2 επικεντρώνεται στην προώθηση των απαιτούμενων νομοθετικών και κανονιστικών ρυθμίσεων που θα επιτρέψουν την μελλοντική κυκλοφορία τέτοιων οχημάτων στους Ευρωπαϊκούς δρόμους.
Οι χώρες που συμμετέχουν στην πιλοτική εφαρμογή του έργου CityMobil2 είναι η Ελλάδα (Τρίκαλα), Ιταλία (Μιλάνο), Ισπανία (Λεόν), Γαλλία (Λα Ροσέλ) και Φινλανδία (Βαντάα).
Πηγή