Τα ανοικτά μέτωπα του μετρό της Αθήνας κλείνει η κυβέρνηση παραδίδοντας τις επόμενες μέρες τις επεκτάσεις προς Περιστέρι και Ανθούπολη για να επικεντρωθεί στο γόρδιο δεσμό που είναι το μετρό Θεσσαλονίκης και οι επεκτάσεις του. Το υπουργείο Ανάπτυξης και η Αττικό Μετρό κάνουν τα αδύνατα δυνατά για να ξεμπλοκάρει το μετρό της Συμπρωτεύουσας που σε πρόσφατη....
επιστολή του επικεφαλής της κοινοπραξίας κ. Μιχάλη Σίμα προς τη διοίκηση του έργου,
αναφέρονται οι εξαιρετικά αργοί ρυθμοί που όπως σημειώνει, αν συνεχιστούν, το έργο πάει για παράδοση σε πέντε χρόνια! Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ανάπτυξης είναι σε νομοθετικό κυρίως επίπεδο και διεξάγονται σε δύο μέτωπα. Το πρώτο είναι να θεσπιστεί το θεσμικό πλαίσιο που θα επιτρέψει την αποζημίωση του αναδόχου για καθυστερήσεις στο έργο που έγιναν με ευθύνη του δημοσίου. Το δεύτερο είναι η διαδικασία που θα επιταχύνει το θέμα των απαλλοτριώσεων που απομένουν ώστε να ξεκινήσουν ανέφελα οι επεκτάσεις προς Καλαμαριά. Στην κυβέρνηση πάντως καταλαβαίνουν ότι τα αν δεν ξεπεραστούν τα οικονομικά προβλήματα με την ΑΕΓΕΚ, όλες οι προσπάθειες πάνε στον βρόντο. Για το λόγο αυτό ευχή όλων είναι να κλείσει η συμφωνία με τον Άκτωρα, καθώς η σύμπραξη θα δώσει την ασφάλεια αλλά και την συνέχεια που χρειάζεται το έργο ενώ πιθανολογείται ότι θα μπορούσε να οδηγήσει ακόμη και στην ενοποίηση των δύο συμβάσεων. Ο Άκτωρας έχει ανακηρυχθεί προσωρινός μειοδότης του έργου αλλά η υπογραφή της συμφωνίας δεν θα γίνει άμεσα μέχρι να ξεκαθαρίσει πλήρως το τοπίο στο βασικό έργο. Κάθε λόγο για να προχωρήσουν τα έργα στην Θεσσαλονίκη έχουν και οι τράπεζες αφού η ΑΕΓΕΚ και η συγγενής εταιρεία Ιόνιος έχουν σχεδόν εκδιωχθεί από τα έργα που έχουν αναλάβει με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν να καταπέσουν εγγυητικές εκατομμυρίων ευρώ.
Οι σταθμοί της Αθήνας θα αρχίσουν να κόβουν… κορδέλες διαδοχικά. Μετά την Ανθούπολη και το Περιστέρι, θα ακολουθήσουν τον Ιούλιο οι σταθμοί των νοτίων προαστίων (Ηλιούπολη, Άλιμος ,Αργυρούπολη,Ελληνικό) και ο μεγάλος κύκλος που άνοιξε εξαιτίας του σκανδάλου της Siemens, προβλέπεται να κλείσει τον προσεχή Σεπτέμβριο με την παράδοση του σταθμού στο Χαϊδάρι. Πρόκειται για έργα που δημιουργούν μεγάλη ανακούφιση στο λεκανοπέδιο Αττικής καθώς προβλέπεται ότι θα εξυπηρετούν 185.000 νέους επιβάτες και που θα συνεχιστούν με τις επεκτάσεις προς Πειραιά που ήδη έχουν μπει σε τροχιά ανάπτυξης. Πηγή
επιστολή του επικεφαλής της κοινοπραξίας κ. Μιχάλη Σίμα προς τη διοίκηση του έργου,
αναφέρονται οι εξαιρετικά αργοί ρυθμοί που όπως σημειώνει, αν συνεχιστούν, το έργο πάει για παράδοση σε πέντε χρόνια! Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ανάπτυξης είναι σε νομοθετικό κυρίως επίπεδο και διεξάγονται σε δύο μέτωπα. Το πρώτο είναι να θεσπιστεί το θεσμικό πλαίσιο που θα επιτρέψει την αποζημίωση του αναδόχου για καθυστερήσεις στο έργο που έγιναν με ευθύνη του δημοσίου. Το δεύτερο είναι η διαδικασία που θα επιταχύνει το θέμα των απαλλοτριώσεων που απομένουν ώστε να ξεκινήσουν ανέφελα οι επεκτάσεις προς Καλαμαριά. Στην κυβέρνηση πάντως καταλαβαίνουν ότι τα αν δεν ξεπεραστούν τα οικονομικά προβλήματα με την ΑΕΓΕΚ, όλες οι προσπάθειες πάνε στον βρόντο. Για το λόγο αυτό ευχή όλων είναι να κλείσει η συμφωνία με τον Άκτωρα, καθώς η σύμπραξη θα δώσει την ασφάλεια αλλά και την συνέχεια που χρειάζεται το έργο ενώ πιθανολογείται ότι θα μπορούσε να οδηγήσει ακόμη και στην ενοποίηση των δύο συμβάσεων. Ο Άκτωρας έχει ανακηρυχθεί προσωρινός μειοδότης του έργου αλλά η υπογραφή της συμφωνίας δεν θα γίνει άμεσα μέχρι να ξεκαθαρίσει πλήρως το τοπίο στο βασικό έργο. Κάθε λόγο για να προχωρήσουν τα έργα στην Θεσσαλονίκη έχουν και οι τράπεζες αφού η ΑΕΓΕΚ και η συγγενής εταιρεία Ιόνιος έχουν σχεδόν εκδιωχθεί από τα έργα που έχουν αναλάβει με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν να καταπέσουν εγγυητικές εκατομμυρίων ευρώ.
Οι σταθμοί της Αθήνας θα αρχίσουν να κόβουν… κορδέλες διαδοχικά. Μετά την Ανθούπολη και το Περιστέρι, θα ακολουθήσουν τον Ιούλιο οι σταθμοί των νοτίων προαστίων (Ηλιούπολη, Άλιμος ,Αργυρούπολη,Ελληνικό) και ο μεγάλος κύκλος που άνοιξε εξαιτίας του σκανδάλου της Siemens, προβλέπεται να κλείσει τον προσεχή Σεπτέμβριο με την παράδοση του σταθμού στο Χαϊδάρι. Πρόκειται για έργα που δημιουργούν μεγάλη ανακούφιση στο λεκανοπέδιο Αττικής καθώς προβλέπεται ότι θα εξυπηρετούν 185.000 νέους επιβάτες και που θα συνεχιστούν με τις επεκτάσεις προς Πειραιά που ήδη έχουν μπει σε τροχιά ανάπτυξης. Πηγή