Προέτρεψε τους Ελβετούς να αγοράσουν ένα επιπλέον προϊόν και να το προσφέρουν στον προσφιλή τους ταξιδιωτικό προορισμό...
Εξαπίνης πιάστηκαν χιλιάδες Ελβετοί κατά την καθιερωμένη επίσκεψη στα σούπερ μάρκετ στην ευρύτερη περιοχή της Ζυρίχης και της Γενεύης. Ενα πλακάτ με την επιγραφή «Ein Artikel mehr» (ένα ακόμη προϊόν) τους προέτρεπε να αγοράσουν ένα επιπλέον προϊόν και εν συνεχεία να το προσφέρουν για έναν φιλανθρωπικό σκοπό. Αυτήν τη φορά, ωστόσο, ο πλησίον που επρόκειτο να ωφεληθεί δεν βρισκόταν σε κάποια μακρινή χώρα της Αφρικής, αλλά στον προσφιλή τους ταξιδιωτικό προορισμό, την Ελλάδα. «Συναντήσαμε όλο το φάσμα των αντιδράσεων: από καχυποψία μέχρι έκπληξη, αλλά και ειλικρινές ενδιαφέρον», διηγείται στην «Κ» ο κ. Επαμεινώνδας Γουσόπουλος, πρόεδρος των κοινωνικών προγραμμάτων της ΜΚΟ Rotaract Ελβετίας και Λιχτενστάιν και ιθύνων νους της εκστρατείας. «Περισσότερο κινητοποιήθηκαν οι νεώτεροι, που ρωτούσαν επισταμένως για τις συνθήκες ζωής, αλλά και τις προοπτικές των συνομηλίκων τους στην Ελλάδα».
Η ελληνική κρίση δεν πρωτοστατεί στα ελβετικά μίντια, όπως στη γειτονική Γερμανία, ωστόσο δεν λείπουν από καιρού εις καιρόν οι αρνητικές αναφορές στη χώρα, όπως η πολιτική διαφήμιση στις αρχές του τρέχοντος έτους με τον τίτλο «κοροϊδεύουν, όπως οι Ελληνες». «Μέχρι πρότινος πολλοί αμφισβητούσαν ότι οι Ελληνες δυσκολεύονταν οικονομικά» επισημαίνει ο 26χρονος γιατρός, που εκπονεί το διδακτορικό του στην αναγεννητική ιατρική. Φαίνεται, ωστόσο, ότι η διευρυμένη καμπάνια, που ολοκληρώθηκε στο τέλος της άνοιξης και στην οποία συμμετείχαν πάνω από δέκα όμιλοι Rotaract, υπό την αιγίδα του Roraty International, έπεισε τους Ελβετούς καταναλωτές για του λόγου το αληθές. Η δράση, εξάλλου, δεν ήταν απλώς ένας έρανος, αλλά είχε και ενημερωτικό χαρακτήρα, τον οποίο ενίσχυσε τοπικός ραδιοφωνικός σταθμός που προέβαλε την προσπάθεια σε ζωντανή μετάδοση. «Σε κάθε δράση συμμετείχαν τουλάχιστον 30 άτομα, που συνομιλούσαν με τους καταναλωτές και τους ενημέρωναν» εξηγεί ο 26χρονος. «Συνολικά έδωσαν το “παρών” πάνω από 100 εθελοντές, ηλικίας από 18 έως 30 ετών, όλοι Ελβετοί εκτός από τρεις Ελληνες». Συνολικά, συνελέγησαν για την Ελλάδα τρεις τόνοι τροφίμων (ζυμαρικά, ρύζι, κονσέρβες, ζάχαρη, αλεύρι, καφές, λάδι κ.ά.), τα οποία με διαμεσολάβηση του Ιδρύματος Μποδοσάκη, που ανέλαβε μέρος του κόστους της μεταφοράς, αλλά και του «Μπορούμε», παραδόθηκαν στην Τράπεζα Τροφίμων, η οποία με τη σειρά της στηρίζει πάνω από 200 Οργανισμούς που οργανώνουν συσσίτια σε όλη τη χώρα.
Η Rotaract υλοποιεί ως επί το πλείστον δράσεις για αναπτυσσόμενες ή πληγείσες από φυσικές καταστροφές χώρες, αλλά και για τις ανάγκες του πληθυσμού της ευημερούσας χώρας. «Προμηθεύουμε την ελβετική Τράπεζα Τροφίμων, οργανώνουμε προγράμματα για την ομαλή ένταξη των μεταναστών στην κοινωνία, όπου εν προκειμένω είναι Ισπανοί, Πορτογάλοι και Ελληνες, αλλά και δράσεις στους οίκους ευγηρίας της χώρας, καθώς ένα οξύ κοινωνικό πρόβλημα είναι η μοναξιά στην τρίτη ηλικία».
Δράση για την Ελλάδα πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά, κατόπιν εισήγησης του Επαμεινώνδα, που από το γραφείο του, στο Ομοσπονδιακό Πολυτεχνείο της Ζυρίχης, ενημερωνόταν καθημερινά εδώ και δύο χρόνια για τη ζοφερή ειδησεογραφία. «Διάβαζα τα νούμερα και τις στατιστικές, αλλά όταν μου διηγήθηκαν και προσωπικές ιστορίες ανθρώπων που έχουν πληγεί από την ανέχεια, όπως δύο μαθητών που λιποθύμησαν από ασιτία στην Αλεξανδρούπολη, αποφάσισα να κινητοποιηθώ». Οπως υπογραμμίζει ο νεαρός γιατρός από τη Νάουσα, «το σημαντικότερο είναι ότι τους βάλαμε σε μια διαδικασία να συναισθανθούν τη ζωή των ανθρώπων στην Ελλάδα». Ως εκπρόσωπος της νέας γενιάς γιατρών που έχει διασκορπιστεί σε όλη την υφήλιο, είχε να καταθέσει μαρτυρίες για τις επιπτώσεις της κρίσης και στους ταλαντούχους νέους. «Σχεδόν όλοι οι συμφοιτητές μου έχουν φύγει από την Ελλάδα, πολλοί δεν το αποφάσισαν εκούσια αλλά εξαναγκάστηκαν, νιώθουν εκδιωγμένοι από την πατρίδα τους και αυτό το κουβαλούν μαζί τους». Ο ίδιος από τη γεωγραφική απόσταση, που του προσδίδει τη ματιά του αντικειμενικού παρατηρητή, εντοπίζει πολλά «παράλογα» στην ελληνική πραγματικότητα. Ενα από αυτά ήταν και τα γραφειοκρατικά εμπόδια που συνάντησε στο τελωνείο η αποστολή των τροφίμων από την Ελβετία, που θεωρείται «τρίτη χώρα»...
Η ομάδα των νεαρών Ελβετών, που με πρωτοβουλία Ελληνα φοιτητή συγκέντρωνε για μήνες τρόφιμα από τα ελβετικά σούπερ μάρκετ, παράλληλα ενημερώνοντας τους καταναλωτές για την κατάσταση στην Ελλάδα, ποζάρει γελαστή. Οι τόνοι των τροφίμων έφτασαν με τη διαμεσολάβηση του Ιδρύματος Μποδοσάκη στην Τράπεζα Τροφίμων στη χώρα μας, που τα διένειμε σε 200 φορείς, οι οποίοι οργανώνουν συσσίτια.
Πηγή
Εξαπίνης πιάστηκαν χιλιάδες Ελβετοί κατά την καθιερωμένη επίσκεψη στα σούπερ μάρκετ στην ευρύτερη περιοχή της Ζυρίχης και της Γενεύης. Ενα πλακάτ με την επιγραφή «Ein Artikel mehr» (ένα ακόμη προϊόν) τους προέτρεπε να αγοράσουν ένα επιπλέον προϊόν και εν συνεχεία να το προσφέρουν για έναν φιλανθρωπικό σκοπό. Αυτήν τη φορά, ωστόσο, ο πλησίον που επρόκειτο να ωφεληθεί δεν βρισκόταν σε κάποια μακρινή χώρα της Αφρικής, αλλά στον προσφιλή τους ταξιδιωτικό προορισμό, την Ελλάδα. «Συναντήσαμε όλο το φάσμα των αντιδράσεων: από καχυποψία μέχρι έκπληξη, αλλά και ειλικρινές ενδιαφέρον», διηγείται στην «Κ» ο κ. Επαμεινώνδας Γουσόπουλος, πρόεδρος των κοινωνικών προγραμμάτων της ΜΚΟ Rotaract Ελβετίας και Λιχτενστάιν και ιθύνων νους της εκστρατείας. «Περισσότερο κινητοποιήθηκαν οι νεώτεροι, που ρωτούσαν επισταμένως για τις συνθήκες ζωής, αλλά και τις προοπτικές των συνομηλίκων τους στην Ελλάδα».
Η ελληνική κρίση δεν πρωτοστατεί στα ελβετικά μίντια, όπως στη γειτονική Γερμανία, ωστόσο δεν λείπουν από καιρού εις καιρόν οι αρνητικές αναφορές στη χώρα, όπως η πολιτική διαφήμιση στις αρχές του τρέχοντος έτους με τον τίτλο «κοροϊδεύουν, όπως οι Ελληνες». «Μέχρι πρότινος πολλοί αμφισβητούσαν ότι οι Ελληνες δυσκολεύονταν οικονομικά» επισημαίνει ο 26χρονος γιατρός, που εκπονεί το διδακτορικό του στην αναγεννητική ιατρική. Φαίνεται, ωστόσο, ότι η διευρυμένη καμπάνια, που ολοκληρώθηκε στο τέλος της άνοιξης και στην οποία συμμετείχαν πάνω από δέκα όμιλοι Rotaract, υπό την αιγίδα του Roraty International, έπεισε τους Ελβετούς καταναλωτές για του λόγου το αληθές. Η δράση, εξάλλου, δεν ήταν απλώς ένας έρανος, αλλά είχε και ενημερωτικό χαρακτήρα, τον οποίο ενίσχυσε τοπικός ραδιοφωνικός σταθμός που προέβαλε την προσπάθεια σε ζωντανή μετάδοση. «Σε κάθε δράση συμμετείχαν τουλάχιστον 30 άτομα, που συνομιλούσαν με τους καταναλωτές και τους ενημέρωναν» εξηγεί ο 26χρονος. «Συνολικά έδωσαν το “παρών” πάνω από 100 εθελοντές, ηλικίας από 18 έως 30 ετών, όλοι Ελβετοί εκτός από τρεις Ελληνες». Συνολικά, συνελέγησαν για την Ελλάδα τρεις τόνοι τροφίμων (ζυμαρικά, ρύζι, κονσέρβες, ζάχαρη, αλεύρι, καφές, λάδι κ.ά.), τα οποία με διαμεσολάβηση του Ιδρύματος Μποδοσάκη, που ανέλαβε μέρος του κόστους της μεταφοράς, αλλά και του «Μπορούμε», παραδόθηκαν στην Τράπεζα Τροφίμων, η οποία με τη σειρά της στηρίζει πάνω από 200 Οργανισμούς που οργανώνουν συσσίτια σε όλη τη χώρα.
Η Rotaract υλοποιεί ως επί το πλείστον δράσεις για αναπτυσσόμενες ή πληγείσες από φυσικές καταστροφές χώρες, αλλά και για τις ανάγκες του πληθυσμού της ευημερούσας χώρας. «Προμηθεύουμε την ελβετική Τράπεζα Τροφίμων, οργανώνουμε προγράμματα για την ομαλή ένταξη των μεταναστών στην κοινωνία, όπου εν προκειμένω είναι Ισπανοί, Πορτογάλοι και Ελληνες, αλλά και δράσεις στους οίκους ευγηρίας της χώρας, καθώς ένα οξύ κοινωνικό πρόβλημα είναι η μοναξιά στην τρίτη ηλικία».
Δράση για την Ελλάδα πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά, κατόπιν εισήγησης του Επαμεινώνδα, που από το γραφείο του, στο Ομοσπονδιακό Πολυτεχνείο της Ζυρίχης, ενημερωνόταν καθημερινά εδώ και δύο χρόνια για τη ζοφερή ειδησεογραφία. «Διάβαζα τα νούμερα και τις στατιστικές, αλλά όταν μου διηγήθηκαν και προσωπικές ιστορίες ανθρώπων που έχουν πληγεί από την ανέχεια, όπως δύο μαθητών που λιποθύμησαν από ασιτία στην Αλεξανδρούπολη, αποφάσισα να κινητοποιηθώ». Οπως υπογραμμίζει ο νεαρός γιατρός από τη Νάουσα, «το σημαντικότερο είναι ότι τους βάλαμε σε μια διαδικασία να συναισθανθούν τη ζωή των ανθρώπων στην Ελλάδα». Ως εκπρόσωπος της νέας γενιάς γιατρών που έχει διασκορπιστεί σε όλη την υφήλιο, είχε να καταθέσει μαρτυρίες για τις επιπτώσεις της κρίσης και στους ταλαντούχους νέους. «Σχεδόν όλοι οι συμφοιτητές μου έχουν φύγει από την Ελλάδα, πολλοί δεν το αποφάσισαν εκούσια αλλά εξαναγκάστηκαν, νιώθουν εκδιωγμένοι από την πατρίδα τους και αυτό το κουβαλούν μαζί τους». Ο ίδιος από τη γεωγραφική απόσταση, που του προσδίδει τη ματιά του αντικειμενικού παρατηρητή, εντοπίζει πολλά «παράλογα» στην ελληνική πραγματικότητα. Ενα από αυτά ήταν και τα γραφειοκρατικά εμπόδια που συνάντησε στο τελωνείο η αποστολή των τροφίμων από την Ελβετία, που θεωρείται «τρίτη χώρα»...
Η ομάδα των νεαρών Ελβετών, που με πρωτοβουλία Ελληνα φοιτητή συγκέντρωνε για μήνες τρόφιμα από τα ελβετικά σούπερ μάρκετ, παράλληλα ενημερώνοντας τους καταναλωτές για την κατάσταση στην Ελλάδα, ποζάρει γελαστή. Οι τόνοι των τροφίμων έφτασαν με τη διαμεσολάβηση του Ιδρύματος Μποδοσάκη στην Τράπεζα Τροφίμων στη χώρα μας, που τα διένειμε σε 200 φορείς, οι οποίοι οργανώνουν συσσίτια.
Πηγή