Μια λύση που θα επιτρέψει τόσο στη συνέχιση των εργασιών κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης όσο και τη διαφύλαξη των πολύ σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων που εντοπίστηκαν στο σταθμό “Βενιζέλου”, παρουσίασε στον Σκάι ο υπουργός Πολιτισμού, Πάνος Παναγιωτόπουλος.
Ο κ. Παναγιωτόπουλος χαρακτήρισε ψευτοδίλημμα τη φράση “Μετρό ή αρχαία” και ανακοίνωσε ότι “τα αρχαία που βρέθηκαν, θα αποσπαστούν και θα διαφυλαχθούν μέχρι να ολοκληρωθούν οι εργασίες και στη συνεχεία θα επανατοποθετηθούν (σ.σ στο Σταθμό Βενιζέλου)”.
Χαρακτήρισε μάλιστα το Μετρό Θεσσαλονίκης ως “το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που γίνεται αυτή τη στιγμή στη χώρα”.
Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού η λύση που συμφωνήθηκε περιλαμβάνει τα εξής σημεία:
1. Κοινή συνισταμένη όλων όσων μετείχαν στη σύσκεψη είναι η πεποίθηση ότι πρέπει να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί το Μετρό στην πόλη της Θεσσαλονίκης.
2. Παράλληλα, όμως, συμφώνησαν όλοι ότι πρέπει να προστατευτούν και να αναδειχθούν τα πολύ σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα που έχουν ανακαλυφθεί στο Σταθμό Βενιζέλου.
3. Εξετάστηκε και έγινε καταρχήν αποδεκτή η νέα, τροποποιημένη πρόταση της «Αττικό Μετρό», που προβλέπει απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στο χώρο του Σταθμού Βενιζέλου.
Η νέα, τροποποιημένη πρόταση της «Αττικό Μετρό» διαμορφώθηκε μετά από συνεργασία με το ΑΠΘ και το ΤΕΕ και μελετήθηκε σε διαδοχικές συσκέψεις εργασίας του Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, του Δημάρχου Θεσσαλονίκης και του προέδρου της «Αττικό Μετρό» .
4. Η νέα τροποποιημένη πρόταση της «Αττικό Μετρό», καθώς και η υποβληθείσα από το Μετρό μελέτη απόσπασης θα εισαχθούν στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο προκειμένου να γνωμοδοτήσει.
5. Είναι αυτονόητο ότι για να προχωρήσει η διοικητική αυτή διαδικασία ο Δήμος Θεσσαλονίκης θα παραιτηθεί από την εκκρεμή αίτηση ακύρωσης ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας».
Πηγή
Ο κ. Παναγιωτόπουλος χαρακτήρισε ψευτοδίλημμα τη φράση “Μετρό ή αρχαία” και ανακοίνωσε ότι “τα αρχαία που βρέθηκαν, θα αποσπαστούν και θα διαφυλαχθούν μέχρι να ολοκληρωθούν οι εργασίες και στη συνεχεία θα επανατοποθετηθούν (σ.σ στο Σταθμό Βενιζέλου)”.
Χαρακτήρισε μάλιστα το Μετρό Θεσσαλονίκης ως “το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που γίνεται αυτή τη στιγμή στη χώρα”.
Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού η λύση που συμφωνήθηκε περιλαμβάνει τα εξής σημεία:
1. Κοινή συνισταμένη όλων όσων μετείχαν στη σύσκεψη είναι η πεποίθηση ότι πρέπει να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί το Μετρό στην πόλη της Θεσσαλονίκης.
2. Παράλληλα, όμως, συμφώνησαν όλοι ότι πρέπει να προστατευτούν και να αναδειχθούν τα πολύ σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα που έχουν ανακαλυφθεί στο Σταθμό Βενιζέλου.
3. Εξετάστηκε και έγινε καταρχήν αποδεκτή η νέα, τροποποιημένη πρόταση της «Αττικό Μετρό», που προβλέπει απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στο χώρο του Σταθμού Βενιζέλου.
Η νέα, τροποποιημένη πρόταση της «Αττικό Μετρό» διαμορφώθηκε μετά από συνεργασία με το ΑΠΘ και το ΤΕΕ και μελετήθηκε σε διαδοχικές συσκέψεις εργασίας του Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, του Δημάρχου Θεσσαλονίκης και του προέδρου της «Αττικό Μετρό» .
4. Η νέα τροποποιημένη πρόταση της «Αττικό Μετρό», καθώς και η υποβληθείσα από το Μετρό μελέτη απόσπασης θα εισαχθούν στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο προκειμένου να γνωμοδοτήσει.
5. Είναι αυτονόητο ότι για να προχωρήσει η διοικητική αυτή διαδικασία ο Δήμος Θεσσαλονίκης θα παραιτηθεί από την εκκρεμή αίτηση ακύρωσης ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας».
Πηγή