Ένα όνειρο δεκαετιών έγινε πραγματικότητα στην Ίμβρο, όπου χτύπησε για πρώτη φορά το κουδούνι του ελληνικού Γυμνασίου – Λυκείου έπειτα από μισό αιώνα.
Η λειτουργία του ελληνικού Γυμνασίου – Λυκείου είχε απαγορευτεί το 1964, όταν οι ελληνοτουρκικές σχέσεις διένυαν μία ακόμη κρίση με αφορμή το Κυπριακό και οι τουρκικές Αρχές είχαν θέσει σε εφαρμογή το λεγόμενο «Εριτμέ Προγκραμί», δηλαδή το σχέδιο διάλυσης της ακμάζουσας ελληνικής κοινότητας της Ίμβρου και της Τενέδου με .....κατάσχεση της αγροτικής γης, την ίδρυση ανοικτών αγροτικών φυλακών και την απαγόρευση της ελληνικής Παιδείας, που οδήγησε γρήγορα στη φυγή.
Το κτίριο του σχολείου στο χωριό Αγρίδια της Ίμβρου ανακαινίστηκε, ανοικοδομήθηκε εκ βάθρων για την ακρίβεια, με τις πρωτοβουλίες του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου, της Ομογένειας και κυρίως των συλλόγων των Ιμβρίων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και τη Δευτέρα δέχτηκε τους πρώτους μαθητές του, σε μία τελετή που έλαβαν μέρος εκπρόσωποι της ελληνικής μειονότητας, εκπροσώπων της Ελλάδας, των τουρκικών αρχών και του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
Ήδη όπως έγινε γνωστό ολοκληρώθηκε η διαδικασία των αποσπάσεων εκπαιδευτικών Β/θμίας Εκπαίδευσης από την Ελλάδα, αλλά και ο διορισμός του λυκειάρχη από τις τουρκικές Αρχές, οι οποίοι θα στελεχώσουν το νέο ελληνικό Γυμνάσιο και Λύκειο της Ίμβρου. Στο σχολείο έχουν κάνει εγγραφή σε πρώτη φάση 8 μαθητές από 5 οικογένειες που επανεγκαταστάθηκαν στην Ίμβρο.
Η επαναλειτουργία του Λυκείου και Γυμνασίου ακολουθεί αυτή του Δημοτικού το 2013 και έτσι ολοκληρώνεται ο κύκλος όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης στην Ίμβρο μετά από 50 χρόνια σιωπής, αλλά συγχρόνως και άσβεστης ελπίδας.
Το υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων χαιρετίζει το γεγονός της ολοκλήρωσης προ ολίγων ημερών της διαδικασίας αδειοδότησης του Ελληνικού Γυμνασίου και Λυκείου της Ίμβρου από τις τουρκικές αρχές και επισημαίνει ότι «παρακολουθεί με ενδιαφέρον και ευαισθησία σε καθημερινή βάση την προσπάθεια για την αντιμετώπιση της μεγάλης αυτής πρόκλησης, της επαναλειτουργίας ελληνικών σχολείων στην Ίμβρο μετά από μισό αιώνα με μαθητές και γονείς που στη συντριπτική πλειοψηφία τους παλιννοστούν από την Ελλάδα».
Γιάννης Μανδαλίδης
Η λειτουργία του ελληνικού Γυμνασίου – Λυκείου είχε απαγορευτεί το 1964, όταν οι ελληνοτουρκικές σχέσεις διένυαν μία ακόμη κρίση με αφορμή το Κυπριακό και οι τουρκικές Αρχές είχαν θέσει σε εφαρμογή το λεγόμενο «Εριτμέ Προγκραμί», δηλαδή το σχέδιο διάλυσης της ακμάζουσας ελληνικής κοινότητας της Ίμβρου και της Τενέδου με .....κατάσχεση της αγροτικής γης, την ίδρυση ανοικτών αγροτικών φυλακών και την απαγόρευση της ελληνικής Παιδείας, που οδήγησε γρήγορα στη φυγή.
Το κτίριο του σχολείου στο χωριό Αγρίδια της Ίμβρου ανακαινίστηκε, ανοικοδομήθηκε εκ βάθρων για την ακρίβεια, με τις πρωτοβουλίες του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου, της Ομογένειας και κυρίως των συλλόγων των Ιμβρίων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και τη Δευτέρα δέχτηκε τους πρώτους μαθητές του, σε μία τελετή που έλαβαν μέρος εκπρόσωποι της ελληνικής μειονότητας, εκπροσώπων της Ελλάδας, των τουρκικών αρχών και του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
Ήδη όπως έγινε γνωστό ολοκληρώθηκε η διαδικασία των αποσπάσεων εκπαιδευτικών Β/θμίας Εκπαίδευσης από την Ελλάδα, αλλά και ο διορισμός του λυκειάρχη από τις τουρκικές Αρχές, οι οποίοι θα στελεχώσουν το νέο ελληνικό Γυμνάσιο και Λύκειο της Ίμβρου. Στο σχολείο έχουν κάνει εγγραφή σε πρώτη φάση 8 μαθητές από 5 οικογένειες που επανεγκαταστάθηκαν στην Ίμβρο.
Η επαναλειτουργία του Λυκείου και Γυμνασίου ακολουθεί αυτή του Δημοτικού το 2013 και έτσι ολοκληρώνεται ο κύκλος όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης στην Ίμβρο μετά από 50 χρόνια σιωπής, αλλά συγχρόνως και άσβεστης ελπίδας.
Το υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων χαιρετίζει το γεγονός της ολοκλήρωσης προ ολίγων ημερών της διαδικασίας αδειοδότησης του Ελληνικού Γυμνασίου και Λυκείου της Ίμβρου από τις τουρκικές αρχές και επισημαίνει ότι «παρακολουθεί με ενδιαφέρον και ευαισθησία σε καθημερινή βάση την προσπάθεια για την αντιμετώπιση της μεγάλης αυτής πρόκλησης, της επαναλειτουργίας ελληνικών σχολείων στην Ίμβρο μετά από μισό αιώνα με μαθητές και γονείς που στη συντριπτική πλειοψηφία τους παλιννοστούν από την Ελλάδα».
Γιάννης Μανδαλίδης